Nurmijärven kunta pyrkii tehostamaan rekrytointiaan ja kehittämään työnantajamielikuvaansa. Ilmiöntekijät-kampanjassa on nähty niin kunnan omia työntekijöitä eli ilmiöntekijöitä kuin myös Timo Lavikaisenkin näyttelemiä koomisia kunnan työntekijöitä. Ilmiöntekijät-rekrytointivideoilla on ollut kevään aikana yli miljoona näyttökertaa sosiaalisen median kanavissa.
”Ilmiöntekijät-viestintä lähti hienosti lentoon. Haluamme tuoda esille kunnan aitoja vahvuuksia työnantajana sekä samalla rikkoa kuntatyöhön liittyviä ennakkoluuloja. Kunnan työntekijät kertovat muun muassa työn merkityksellisyydestä ja oman työporukkansa yhteisöllisyydestä”, kunnan viestintäpäällikkö Teemu Siltanen kertoo.
”Osassa videoista olemme murtaneet stereotypioita huumorin keinoin. Onhan kunnan tavoitteena olla hyvän fiiliksen työpaikka.”
Ilmiöntekijät-viestintä on jatkoa vuoden 2019 kampanjalle, joka palkittiin vuoden viestintätekona Kunteko 2020 -gaalassa.
Timo Lavikaisen esittämä innostunut viiksiniekka on nostanut Ilmiöntekijät-kampanjan nettihitiksi. Tällä videolla rekrytoitiin rantapelastajia kunnan uimarannoille.