No other world
On erittäin epätodennäköistä, että minkäänlainen toiminta voi kääntää ympäristölle aiheutuvat vahingot, joten seuraava paras askel on sopeutuminen uusiin olosuhteisiin. Meidän on suunniteltava uudelleen rakennuksemme, opetussuunnitelmamme ja sielumme sopimaan paremmin uuteen ympäristöön. Muutoksen on aloitettava nuorista, joilla on valta muuttaa tulevaisuutta. Siksi teemme yhteistyötä noin 160 opiskelijan ja 70 akateemikon kanssa pysäyttääksemme ympäristöongelmien kasvun ja ollaksemme osa ratkaisuja.
Aluksi koulutamme opettajiamme, jotka ymmärtävät ympäristökasvatuksen merkityksen ja roolinsa muutosprosessissa. Heidän motivaationsa heijastuu lopulta opiskelijoihin, jotka osallistuvat erilaisiin seminaareihin, konferensseihin, keskusteluihin ja työpajoihin käsitelläkseen ympäristöongelmien eri näkökohtia, oppivat ympäristöongelmien vaikutuksista ihmisten terveyteen, ymmärtävät universaaleja ratkaisuja, kuten vihreitä käytäntöjä, kierrätystä, kulutuksen vähentämistä ja jätteiden uudelleenkäyttöä.
Hankkeen tärkeimmät tulokset sisältävät koulutuksesta vastaaville suunnatun hakuteoksen kouluttajien roolista ympäristökasvatuksessa, verkkokurssin ympäristökasvatuksesta, opaskirjan kaikille ympäristöongelmista ja käytännön ratkaisuista, kansainvälisiä kestävän kehityksen kerhoja. Näin saavutetaan mahdollisimman paljon ihmisiä, jotka työskentelevät projektin parissa.
Ensimmäiset opettajien koulutusmatkat olivat koordinaatorimaahan Puolaan Rzeszowiin 9.1. – 13.1.2024 sekä Pohjois-Makedonian Skopjeen 11.2. – 17.2.2024.
Turkin Sivasiin lähti huhtikuussa 2024 9 opiskelijaa ja kaksi opettajaa. Viikon aikana perehdyttiin ilmastonmuutoksen aiheuttamiin ympäristöongelmiin ja valmistettiin koruja ja koriste-esineitä kierrätysmuovista
Vierailun aikana kiersimme useammassa museossa, pari opiskelijaa sai kokeilla ebru-maalausta, kiertelimme kaupungilla ja teimme ikimuistoisen päiväretken Cappadociaan.