Ajankohtaista

Asuminen, Jätehuolto, Kiertokapula, Näin Nurmijärvi rakentuu blogi, Siistiksi

Näin Nurmijärvi rakentuu blogi: Kiertokapulasta kuuluu – mikä on ajankohtaista jätehuollossa?

8.11.2022

Jätehuollon järjestäjän muutos aiheuttaa selvityksiä, kyselyjä ja lisätyötä niin meille kuin tuleville asiakkaillemmekin. Kun jätehuollon järjestämistaho muuttuu, asiakkaitten tiedot eivät siirry täysin tai automaattisesti uudelle toimijalle. Tästä johtuen joudumme vaivaamaan asiakkaita ja pyytämään tarkennusta tietoihin. Niiden paikkansapitävyys on oleellista, jotta asiakkaan jätehuolto toimii kitkattomasti 1.3.2023 alkaen.

Olemme käyneet maastossa kunnan alueita läpi, karttapaikantaneet astioita, tarkistaneet astiakokoja ja vertailleet tietoja viranomaiselta saatuihin tietoihin. Tämä ei kuitenkaan riitä, vaan jäteastiatyhjennysten järjestämiseen tarvitaan myös tyhjennysvälitietoja.

Kaikilla ei ole pihapiirissään ollut näkyvillä jäteastiaa, joko sitä ei ole tai sitä säilytetään piharakennuksessa tai muussa piilopaikassa.

Meillä ei ole läheskään kaikkien taloyhtiöiden isännöitsijätietoja – niiden saamisessa toivomme isännöitsijöiden olevan aktiivisia, tarvitsemme tietoja kiinteistöistä.

Postilootaan tupsahtaa Kiertokapulan kirje – tarkasta tietosi

Kiertokapula on jo lähestynyt tiedossamme olevia isännöitsijöitä (kiinteistössä on huoneistoja kolme tai enemmän) kyselyllä. Jos isännöit jotain Nurmijärven asuinkiinteistöä, etkä ole saanut meiltä kyselyä, niin verkkosivuiltamme löytyy tietoa ja ladattava excel-tiedosto tietojen täyttämistä varten.

Asukkaille lähetetään tietojen tarkistuspyyntö portaittain marras- ja joulukuun aikana. Kirjeitä lähtee n. 10 000 kpl, joten kaikille ei pystytä lähettämään kyselyä samalla viikolla. Kirjeessä ovat ne tiedot, jotka ovat tällä hetkellä meidän tiedossamme. Tiedoissa voi siis olla virheitä. Jotta 1.3.2023 jälkeen kiinteistön jätehuolto toimisi, niin asukkaitten kannattaa tarkistaa, pitävätkö omat tiedot paikkansa.

Jos tiedot eivät pidä paikkansa, niin meille pitää ilmoittaa mahdolliset virheet tai puutteet. Korjaamme tietoja sitä mukaa, kun niitä meille ilmoitetaan. Korjaukset voi meille ilmoittaa sähköisesti (24/7) Asiakasnetissä tai sähköpostitse, asiakaspalvelu@kiertokapula.fi. Myös ilmoitus puhelimitse onnistuu, mutta kannattaa huomioida, että puhelinpalvelumme voi ruuhkaantua, jos kovin moni käyttää tätä mahdollisuutta.

Meillä on lakisääteinen velvollisuus tiedottaa ja neuvoa asiakkaita jätehuoltoon liittyvissä asioissa. Viestimmekin aktiivisesti jätehuollon asioista vuosittain monin eri tavoin. Mikäli haluat seurata jätehuollon ajankohtaisia asioita ja haluat ajankohtaista tietoa jätehuollosta, ilmoita meille puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi Asiakasnetissä, sähköpostitse tai puhelimitse! Laitamme tietoa esimerkiksi tyhjennyksen viivästymisestä tekstiviestillä.

Niille kiinteistöille, joilla tietojemme mukaan ei ole järjestetty jätehuoltoa lainkaan, lähetämme erilaisen kirjeen vuodenvaihteen tienoilla. Jokaisen kiinteistön tulee lain mukaan järjestää jätehuolto. Suosittelemme naapureille kimppa-astioita, mikäli jätettä tulee vähän. Se on myös selkeästi edullisin vaihtoehto.

Tyhjennyspäivät muuttuvat

Tyhjennyspäivät tulevat varmastikin useimmilla muuttumaan, kun meillä ei ole tiedossa aikaisempia tyhjennyspäivätietoja. Tyhjennysvälit sen sijaan säilyvät, mikäli ne ovat määräysten mukaisia.

Järjestämme jätehuoltoa kunnallisten jätehuoltomääräysten mukaisesti ja mikäli niistä on tarve jotenkin poiketa, lupa pitää saada jätehuoltoviranomaiselta, Jätelautakunta Kolmenkierrolta.

Yhteistyöllä sujuva jätehuolto

Hyvä ja sujuva jätehuolto onnistuu vain asiakkaitten ja yhtiön hyvällä yhteistyöllä, ja se on kaikkien yhteinen etu. Tavoitteenamme on tyytyväinen asiakas, muutosvaiheessa on kuitenkin mahdollista, että esimerkiksi asiakaspalvelumme voi valitettavasti ruuhkautua.

Mukavaa syksyä ja tervetuloa asiakkaaksemme!

 

Bloggaajana

Liisa Sivusaari, palvelupäällikkö

Kiertokapula Oy

 

->>> Näin Nurmijärvi rakentuu blogi

Takaisin listaukseen