Ajankohtaista

Asiakaspalvelu, Avustukset, Viestintä

Kunnan palaute- ja verkkoasiointipalvelu Solmu uudistuu keväällä 2022

6.5.2022

Kunnan palaute- ja verkkoasiointipalvelu Solmu uudistuu keväällä 2022 vaiheittain. Ensimmäinen uudistus toteutettiin hyvinvointilautakunnan avustushaun yhteydessä maaliskuussa ja nyt käsillä on Solmun ulkonäön, palautepalvelun ja taustalla toimivan palautejärjestelmän päivitys. Jälkimmäiset uudistukset tulevat näkyviksi Solmun käyttäjille torstaina 12.5.

Uudistuksen tavoitteena on:

  • Parantaa Solmun kautta tarjottavien sähköisten palvelujen, kuten avustushaun tai palautepalvelun, käytettävyyttä
  • Huomioida paremmin saavutettavuuden vaatimukset
  • Selkeyttää Solmun toimintoja
  • Yhdenmukaistaa Solmun ulkonäköä kunnan brändi-ilmeen kanssa ja tiivistää Solmun roolia osana kunnan muuta viestintää

Kunta kerää palautetta Solmun uudistuksesta. Ohjeet palautteen antamiseen löytyvät Solmusta torstaina 12.5.2022.

Uudistukset vielä jatkuvat myöhemmin keväällä, kun käyttöön otetaan Solmuun kirjautumisen osalta vahva tunnistautuminen.

Solmu jo 4-vuotias!

Palaute- ja verkkoasiointipalvelu Solmu täytti 4 vuotta huhtikuun 19. päivä. Solmu on uudistanut kunnan verkkoasiointia ja asiakaspalveluviestintää. Neljän vuoden aikana Solmuun on rekisteröitynyt käyttäjäksi 1612 henkilöä, joiden lisäksi Solmun kautta on voinut jättää palautetta ja esittää kysymyksiä myös rekisteröitymättä. Yhteensä Solmun kautta on jätetty 6324 palautetta. Näistä 63 % on ollut moitteita, 16 % ideoita, 18 % kysymyksiä ja 3 % kiitoksia. Solmun kautta on haettu 350 kpl avustuksia, jätetty 109 kpl osallistuvan budjetoinnin ehdotuksia vuosina 2019–2020 ja annettu 1481 ääntä osallistuvaan budjetointiin liittyen.

Takaisin listaukseen